Vennbahn: Mam Velo vun Ëlwen op Oochen

P1040695Deen éischte parlamentaresche Rendez-vous no der Summerpaus war fir mech haut eng Sortie op d’Vennbahn. D’Memberen vun Conseil Parlementaire interrégional an dem Beneluxparlament waren invitéiert fir ee Stéck vum PC21 – Vennbahn ofzefueren.

Dëse Vëloswee ass 125 km laang a leeft iwwert déi fréier Eisebunnverbindung vun Ëlwen op Oochen. Dës Verbindung hat d’Kuelenrevéier am Oochener Raum mat de Schmelzen zu Lëtzebuerg an am Loutrengeschen matenee verbonnen. Bis 1962 sinn hei nach Gidder iwwert d’Schinnen transportéiert ginn. Dëse Vëloswee gëtt gären als positiivt Beispill vun enger grenziwwergräifender, regionaler Zesummenaarbecht an d’Fënster gestallt. De Vëloswee P1040704ass offiziell den 2. Juli 2013 zu St. Vith ageweit ginn, an et ass mir net ganz kloer, firwat datt den R-V vun haut zu stane komm ass… Mir kruten matgedeelt, dee ganze Projet hätt 14,7 Milliounen kascht, op der Aweiung vun der Piste ass allerdings vun 17,7 mio € riets gaang. Dëse Vëloswee soll d’Stäip fir den Tourismus an deer Regioun ginn an domatt och zur economescher Entwécklung bäidroen. De Parcours ass aus villenUrsaachen ganz interessant: Den Historik vun der Eisebunnslinn ass u sech scho ganz spannend, datt et ee grenziwwerschreidende Projet ass, den duerch 3 Länner féiert, och, genee esou wéi de Fait, datt de Wee duerch an laanscht Naturschutzgebidder féiert.  Esou zum Beispill duerch d’Hohes Venn (Hautes Fagnes), dat gréissten Naturschutzgebitt vun der Belsch. Och wann de Wee praktesch ganz färdeg ass, sou sinn awer nach vill Iddien net ëmgesat. Op lëtzebuerger Säit dréint sech do villes em den Eisebunnstunnel tëschend Ëlwen an Lengeler (B). Eigentlech war geplangt, mam Velo duerch den 800 m laangen Tunnel ze fueren. Well den awer an der Tëschenzäit vun den Fliedermais entdeckt an „gesquatt“ gouf, ass den Veloswee rondrëm den Tunnel geled ginn. P1040710Anscheinend sollen 13 verschidden Arten vu Fliedermais am Tunnel iwwerwanteren, dovun wéinstens 3 déi vum Ausstierwen bedrot sinn. Déi Leit déi un der Realiséierung bedeelegt sinn, probéieren aus dem „Problem Fliedermais“ een „Highlight Fliedermais“ ze maachen. Esou soll de Wee zwar net duerch den Tunnel goen, mee bis bei den Tunnel, an do soll da mat modernster Technik d’Aktivitéiten vun dësen Déieren siichtbar gemeet ginn. D’Iddien sinn do, d’Realisatioun léisst nach op sech waarden. Datt een positiv kann mat Erausfuerderungen am Naturschutz kann emgoën mécht hoffentlech Schoul (cf PC Mamer Miersch, Velospist vu Kéideng am Dall vun der Wäisser Iernz).

P1040719

Dieser Beitrag wurde unter Verschiddenes abgelegt und mit verschlagwortet. Setze ein Lesezeichen auf den Permalink.

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s